Köpvillkor

Villkorsdatum 2017-11-16
Organisationsnummer: 559056-6609

 

1. Beställning

2. Åldersgräns

3. Betalningssätt

4. Priser

5. Fel i publicering

6. Outlösta paket

7. Leverans

8. Transportförsäkring

9. Ångerrätt

10. Reklamation

11. Garanti

12. Returadress

 

1. Beställning
Beställningar gör ni via internet på www.scandinaviandrone.se. Får ni problem med er beställning kan ni ringa oss på telefon (+46)704 049 049, telefontid måndag – fredag 10.00-18.00. Ha ditt kundnummer och gärna ditt beställningsnummer till hands när du ringer till oss.

Företag beställer enklast genom att maila in beställningen till kontakt@scandinaviandrone.se och de uppgifter vi måste få då är: Produkt(-er) och antal, organisationsnummer, referens, faktureringsadress (gärna e-faktureringsadress), ev. annan leveransadress, e-mail och mobilnummer.

2. Åldersgräns
Åldersgräns vid alla köp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift.

3. Betalningsvillkor
I webbutiken erbjuder vi betalningar mot faktura, direkt- eller delbetalning (i samarbete med Klarna), Swish och Paypal.
Företagskunder betalar mot faktura och får 10 dagars betalningstid.
Våra proffskunder betalar förskottsbetalning vid sin första order och får sedan 30 dagars kredit vid nästa beställning.

4. Priser
Samtliga priser från Scandinavian Drone är i svenska kronor och inklusive 25 % moms.

5. Fel i publicering
Vi reserverar oss för prisjusteringar, prisfel, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas.

6. Outlösta paket
Om du inte hämtar ut de varor du beställt debiterar Scandinavian Drone kunden en avgift på 250:- som motsvarar de kostnader vi haft för beställningen. Innan avgiften är betald går det inte att beställa nya varor.

7. Leverans
Om beställd vara finns i lager så skickar vi normalt din order inom 1-2 vardagar (Postens leveranstid tillkommer). Leverans sker till platser inom Sverige. Det inträffar ibland att vissa varor tar slut i vårt lager. Om din order innehåller restnoterad vara kan vi delleverera din order, kontakta oss om så är fallet.

Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid vid försening.

Fraktalternativ: 

Standard Frakt – Paketet skickas som varubrev och fungerar endast på ordrar under 2kg.

Hemleverans – Det mest bekväma sättet att shoppa när paketet kommer direkt till din dörr. Du väljer vilken tid paketet ska levereras.

Till Ombud – Ett billigare alternativ än hemleverans, där du istället hämtar paketet hos ett ombud nära dig.

Hämta själv – Du kommer och hämtar upp ditt paket i vår butik under butikens öppettider.

 

8. Transportförsäkring
Vid transportskada, reklamera försändelsen utan dröjsmål till utlämnaren (Posten eller transportbolaget). Utifrån synliga skador är att betrakta som transportskador.

9. Ångerrätt
I enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du alltid 14 dagars ångerrätt från den dagen du mottar varan på varor köpta via e-handel. Detta ger dig möjlighet att ta emot och kontrollera varan du köpt. Du får dock endast utnyttja varan i den omfattning som behövs för att fastställa varans funktion, annars förbehåller vi oss rätten att reducera återbetalningen.

Vill du utnyttja din ångerrätt går det bra att kontakta oss på kontakt@scandinaviandrone.se.
Varan skall sedan skickas eller lämnas tillbaka till oss inom 14 dagar. 
I händelse att dina varor skickas till oss senare, förbehåller vi oss rätten att neka returen/bytet.
När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är i nyskick kommer vi betala tillbaka det belopp du betalat för varan samt avgifter. Om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka avgifterna. Detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor du beställt. Returnerade varor skall vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Om originalförpackningen är bruten på ett sådant sätt att den inte går att sälja varan till fullpris kan du bli skyldig ersättning för värdeminskningen. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp.

Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten.

10. Reklamation
Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera en vara i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att ett fel upptäckts. Om du vill reklamera en vara så kontaktar du vår kundservice. Var beredd på att uppge ditt fullständiga namn, ordernummer samt vilken produkt det gäller. Där kommer vi överens om hur reklamationen ska gå till, om du som kund ska få pengarna tillbaka eller en ny vara skickad till dig.
Om vi väljer att skicka en ny vara till dig så sker ersättningsleveransen helt utan kostnad för dig. Vid reklamation står Scandinavian Drone för fraktkostnaderna, det är därför viktigt att använda sig av frakthandlingarna som skickas från oss.

När du returnerar en vara till oss så är det ditt ansvar att packa varan så att den inte skadas under transporten, Det är också ditt ansvar att varan kommit fram till oss, se därför till att frakthandlingarna sitter korrekt på paketet innan du lämnar in det hos ett postombud.

Om det inte är något fel på varan eller om felet visar sig bero på handhavandefel från din sida så kan det komma att tas ut en reparationsavgift alt. undersökningsavgift på 350:-.

Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig först kontakta oss på kontakt@scandinaviandrone.se och uppge produktnamn, inköpsdatum, följesedel-/ordernummer, vad som är fel och komplett adress.

11. Garanti
Vi lämnar 1 års garanti på de flesta av våra varor. En del produkter har livstidsgaranti. Alla garantier gäller i Sverige. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar endast fabrikations och materialfel. Förslitningsskador eller förbrukningsartiklar omfattas inte av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av oaktsamhet eller olycka. Om fel på produkt av aktuell verkstad inte bedöms som garantifel kan kunden komma att debiteras reparations- eller undersökningskostnad på 350:-. Följesedeln gäller som garantibevis och skall alltid skickas med vid reklamation. Returfrakt ingår ej i garantin.

12. Returadress
Scandinavian Drone AB
Stationsgatan 84
302 50 HALMSTAD