Service & Reparation av drönare

Slipp stress och låt oss ta hand om er utrustning

Vi på Scandinavian Drone tar flygsäkerheten på största allvar och därför erbjuder vi flera olika alternativ när det kommer till service för din drönare. Allt för att du ska känna dig säker på att din maskin alltid är i toppskick.

Oavsett var eller när du har köpt din drönare kan du alltid lämna in den till oss för service, enstaka gånger eller löpande under hela drönarens livstid. Våra tekniker har många års erfarenhet, vi använder alltid originaldelar och följer tillverkarens rekommendationer för att skapa noggranna procedurer som säkrar kvalitén på allt vi gör.

TECKNA SERVICEAVTAL
När ni köper drönare av oss har ni möjlighet att få fördelaktiga priser på serviceavtal om ni tecknar det i samband med köpet.

ENSKILD SERVICE ELLER LÖPANDE SERVICEAVTAL

Hos oss kan ni välja mellan enskild service eller löpande servicavtal för era drönare.

Med en enskild service kan ni själva bedöma om ni tycker att det är dags för service, och då lämna in den hos oss. Ni behöver inte ha köpt den hos oss eller vara kund sedan tidigare för att vi ska göra service på drönaren. Bara kontakta oss så löser vi det.

Ni kan också välja att teckna ett löpande serviceavtal, som vanligtvis sträcker sig över 18 månader, med service var 6’e månad eller efter ett givet antal flygtimmar. Detta är olika beroende på drönarmodell. Ni behöver inte ha köpt drönaren hos oss för att teckna ett serviceavtal, men det är en fördel om drönaren är relativt ny och inte har passerat den första rekommenderade serviceintervallen. När det är dags för service får ni en automatisk påminnelse om det från vår Support & Serviceportal.

Fördelarna med ett löpande serviceavtal är att ni har förutsägbarhet i kostnaderna för er drönare och ni vet med er att drönaren hålls i gott flygdugligt skick. Detta innebär mindre stress för er som ägare och låter er lägga mer fokus på att flyga uppdrag. En komplett och dokumenterad servicehistorik hos en oberoende tredjepart kan också bidra till ett ökat andrahandsvärde på utrustningen. Ni får också rabatter på både reparationer samt drönarhyra när ni har tecknat ett serviceavtal.

REPARATIONER

När olyckan varit framme och en drönare måste repareras så hjälper vi er att så snabbt som möjligt komma i luften igen. Vi har ett stort reservdelslager och kan i dom flesta fall utföra reparationer på bara några få dagar. Tar det längre tid så har vi ofta uthyrningsdrönare tillgängliga så att ni kan utföra uppdragen under tiden som ni väntar.

KVALITETSSÄKRING

För att vi ska kunna garantera en hög kvalitétsnivå så utgår vi alltid från producenternas rekommendationer för att utarbeta interna procedurer och checklistor som används vid både service och reparationer. Dessa är sedan integrerade i vår unika Support & Serviceportal, där all information om drönare och dess service och reparationshistorik samlas på en och samma plats.

För att ni också ska vara trygga i att eran utrustning ska fungera felfritt så använder vi oss endast av originaldelar.

VÅR SUPPORT & SERVICEPORTAL

I vår unika Support & Serviceportal samlar vi all nödvändig information om våra kunders drönare och annan utrustning, så att vi har full översikt över den, med manualer, specifikationer, servicehistorik och kommande service m.m. Om ni har köpt utrustning av oss så lägger vi in den i vår portal innan vi levererar den till er, så att allt loggförs från dag ett.

Om ni köpt utrustning en annan plats så lägger vi in det om ni skickar in det för service, reparation eller om ni tecknar ett serviceavtal hos oss.

När vi lägger in utrustning i vår portal så får den tilldelat ett unikt ID och en QR-kod som gör att ni snabbt och enkelt kan scanna koden eller klicka på en dedikerad länk för att boka service, upprätta en supportsak eller anmäla att ni behöver en reparation. Detta gör ni antingen på en PC, smarttelefon eller surfplatta.

Har ni tecknat ett serviceavtal så lägger vi in kommande servicetillfällen i portalen så att systemet skickar ut påminnelser när det är dags för en service. På detta sättet slipper ni tänka på det själva och kan hellre fokusera på flygning.

TA KONTAKT

Vill ni veta mer om hur vi kan hjälpa er med service och reparation av era drönare så är ni alltid välkomna att kontakta oss. Ring eller maila oss så svarar vi så snart vi kan.